Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Het team competentie-ontwikkeling bestaat uit de Praktijkcoach (Karlijn) en 2 praktijkbegeleiders (Piet en Frank)

We hebben begin 2020 geconstateerd dat de registratie in Scouts-Online erg laag is. We vermoeden dat dit niet door het gebrek aan competenties bij de leidinggevenden komt, maar vooral door een achterstand in het vaststellen en registreren van de aanwezige competenties. Dit is ook gepresenteerd aan de voorzitters en praktijkbegeleiders en is bevestigd. pdf De presentatie kun je hier lezen (127 KB) .

Het is dus vooral een miskenning van de talenten en comnpetenties van onze leiding, dat de registratie niet op orde is. Voor de leiding is het nog extra vervelend, omdat een goede registratie ook kan worden gebruikt als aanvulling op de CV.

Het team competentie-ontwikkeling is dan ook bezig om de samenwerking met de praktijkbegeleiders veel meer invulling te geven en deze te helpen bij de bewustwording naar leidinggevenden en te ondersteunen bij de vaststelling en registratie van de aanwezige competenties.

Het uitgangspunt voor de groepen is dat niet iedere leidinggevende alle competenties hoeft te bezitten, maar wel dat een team van leidinggevenden de noodzakelijke competenties bezit.

Als alle aanwezige competenties zijn vastgesteld en geregistreerd in Scouts-Online, dan hopen we dat toch wel 70% of meer van benodigde competenties ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Bij voorkeur tegelijkertijd met het vaststellen van de aanwezige competenties bespreekt de praktijkbegeleider ook welke behoefte de leidinggevende zelf nog heeft aan training, instructies of andere middelen om competenties te verbeteren of nieuwe competenties op te doen.

Als team competentie-ontwikkeling zetten we ons graag in voor dit traject. We hopen tegelijkertijd ook dat er een goed en gezellig Team van Westlandse Praktijkbegeleiders wordt gevormd, dat elkaar weet te vinden voor het uitwisselen van informatie, kennis en het samen komen tot nieuwe ideeën en ontwikkelingen. Aarzel niet om contact op te nemen met Karlijn als je actief wil zijn in het Team van Westlandse Praktijkbegeleiders