De Regio's Vlietstreek, Haaglanden en Westland werken samen voor het leveren van training en workshops aan hun leidinggevenden. Het actuele aanbod kun je vinden op de trainingspagina van de regio Vlietstreek.

De trainingskalender van Scouting Nederland, met aanbod voor heel Nederland, kun je hier vinden [Souts On-Line, log-in, Vrijwilligers, Inschrijven trainingen, zoek 'Vlietstreek' bij 'van organisatie']

Trainingen die in de buurt zijn en waar op kan worden ingeschreven, zetten we (zo goed als mogelijk) ook in de Westlandse Regiokalender

Leidersvaardigheden, 4 en 5 november 2023 of 27 en 28 januari 2024

Kampvaardigheden, 1 en 2 juni 2024

Teamleiderstraining, 17 maart 2024

Inschrijven is al mogelijk en meer info vind je voor nu in Sol.

Staat er voor jouw behoefte nu geen training bij of heb je vragen over het ontvangen van training? Neem dan Contact op met Karlijn, onze praktijkcoach.

Trainingen worden aangeboden met de richtlijnen van de Scouting Academy

Achtergrondinformatie over de activiteitengebrieden bij de Scouting:

Het werken met activiteitengebieden brengt variatie in het programma aan. Elk activiteitengebied bestaat uit een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen. Er zijn acht activiteitengebieden en deze indeling is in iedere speltak gelijk. Per speltak wordt invulling gegeven aan deze activiteiten, passend bij de leeftijd van de jeugdleden.

Niet elke activiteit zal in elke speltak evenveel aandacht krijgen. Scouting Nederland heeft alle mogelijke scoutingtechnieken in een doorlopende leerlijn voor de opeenvolgende speltakken beschreven. Deze is hier na te lezen.

Heb je interesse om trainer te worden voor de Regio Westland?

Trainingen worden gegeven door een trainingsteam. Helaas zijn er nog geen trainers uit het Westland in dit team. Het zou voor de samenwerking en het aanbod heel mooi zijn als er ook Westlanders zijn die zich als trainer willen aanmelden.

Uiteraard is er ook training voor de trainers beschikbaar. De training trainersvaardigheden is zowel voor nieuwe trainers als voor trainers die al even meelopen interessant. Voor nieuwe trainers is dit een leuke start. Vooral ook om ervaringen uit te wisselen met andere trainers!

Wil je wel eens wat meer weten over de rol van een trainer bij de Scouting Regio Westland? Neem dan contact op met Karlijn
Trainers voor de Regio Westland werken samen in het team Vlietstreek - Haaglanden - Westland.